Monday 10 July 2017

Filled Under:

Sayu : Abby Abadi Keguguran..Ini Komen Dan Nasihat Paling Win Norman Hakim Buat Abby Abadi

Abby Abadi Keguguran..Ini Komen Dan Nasihat Paling Win Norman Hakim Buat Abby Abadi

Pelakon Norman Hakim menasihati bekas isterinya, Abby Abadi, supaya memperbanyakkan bersabar dan menerima kehendak Ilahi selepas menerima berita sedih artis terbabit kehilangan bayinya yang masih dalam kandungan.

Menerusi status dimuat naik di Instagram pagi tadi, Norman memaparkan perbualan bersama Abby di WhatsApp yang memaklumkan kematian bayi berkenaan.

Dalam perbualan itu, Abby turut meminta Norman supaya menjaga anaknya selepas doktor mengesahkan berita sedih itu.

“Assalamuaikum, esok minta tolong ambil dan jaga baby beberapa hari sebab saya kena masuk hospital sebab baby dalam perut ini dah meninggal. Baru tahu tadi," katanya.

Abby turut memaklumkan kepada Norman bahawa dia perlu berada dalam wad sekurang-kurannya tiga hari bagi proses mengeuarkan bayinya.

“Lepas itu nak kena berpantang pula macam orang bersalin sebab baby dah lima bulan. Harap maklum ye. Uruskan jugalah Dania dan Danish selagi saya tak sihat. Terima kasih,” tulis Abby kepada Norman.



Norman dalam kiriman balasnya meminta Abby - yang dipanggilnya sebagai 'Bok' - dan suaminya, Muhammad Faizal Zakaria, supaya bersabar dengan ketentuan Allah.

Malah dia juga menasihati pelakon yang pernah popular menerusi drama bersiri Gerak Khas itu supaya mendapatkan rehat secukupnya.

“W'salam. Innalilahi wainnailaihirojiun. Subhanallah. Ya Allah... Istigfar banyak-banyak bok. Untuk Jai juga. Bersangka baik dengan perancangan-Nya. Rehat cukup-cukup, jangan renyah sangat.

"Tiada masalah bok saya akan uruskan mana-mana yang patut. Arwah (bayi) dah keluar uruskan dan kebumikan dengan tertib sebab dah cukup sifat tu. Sabar banyak-banyak bok. Saya pula yang sedih ni..Al-Fatihah,” balas Norman dalam perbualan itu.

Doa peminat

Tahun lalu, Abby mengalami keguguran ketika menunggu waktu untuk menunaikan solat Asar di Masjid Nabawi di Madinah. Dia ketika itu sedang melakukan umrah.

Dalam pada itu, Norman turut meminta peminatnya mendoakan yang terbaik buat Abby dan suaminya, Jai.

“Mohon sama-sama doakan yang terbaik buat @abby_abadi112 @jaiezzany. Semoga dipermudahkan segala urusan rohani dan jasmani buat kami sekeluarga...Amin YRA,” katanya.

Menerusi semakan Malaysiakini, ruangan komen di Instagram Norman dihujani ucapan takziah daripada peminat yang mendoakan agar Abby tabah menghadapi dugaan.

Hingga kini, perkongsian itu mendapat lebih 2,000 like.




0 comments:

Post a Comment