Tuesday 22 September 2015

Filled Under:

SURPRISE!! Jom TENGOK Handphone Apa Yang DATIN Seri Rosmah Pakai.. Haaa.. Nampak TAkkk??


##Apakah Jenama Handphone Yang Digunakan oleh Datin Sri Rosmah? | Mesej sahabat saya kepada saya,“DS Rosmah pakai Handphone biasa sahaja, not even a smartphone”. Saya terkejut, lalu saya katakan kirimkan gambar itu segera, kerana saya tahu rakyat mahu melihatnya. Perincian cerita: Semalam dalam satu majlis Ramadan di Masjid Tengku Ampuan Jemaah di Bukit Tungku, Selangor, kemesraan YAB Perdana Menteri DS Najib Tun Razak dengan YAB Menteri Besar Selangor TS Khalid Ibrahim menjadi viral di media siber...


# Malahan, rakan media saya di Jakarta menghantar pesanan ringkas kepada saya, apakah TS Khalid Ibrahim akan menyertai UMNO kerana tekanan kuat dalam PKR yang mahukan beliau turun takhta. Saya berkata, jika pak Jusuf Kalla dari parti Golkar bisa bekerjasama dengan Partai PDI-P, masakan di Malaysia tidak bisa. Dia menjawab, “he he he…”.

# Apa pun, di sebalik mata merasa seronok melihat kemesraan-kemesraan perbuatan dan ucapan-ucapan di antara dua tokoh ini, ada sesuatu yang tidak disedari oleh khalayak. Namun, sahabat saya berjaya mengambil gambar eksklusif Datin Seri Rosmah Mansur...
Mesej sahabat saya itu kepada saya, “DS Rosmah pakai Handphone biasa sahaja, not even a smartphone”. Saya terkejut, lalu saya katakan kirimkan gambar itu segera, kerana saya tahu rakyat mahu melihatnya...

#DS Rosmah Mansur adalah seorang ibu yang sederhana, seorang isteri kepada Perdana Menteri Malaysia yang sederhana, yang kesederhanaannya tidak dilihat mungkin kerana beliau menunjuk-nunjuk kesederhanaan itu. Beliau boleh sahaja memakai handphone jenama terkini jika beliau mahu...

#Jika beliau yang selalu dimomokkan dengan pelbagai tuduhan liar oleh pihak tertentu, sudah tentu beliau boleh sahaja memakai handphone jenama IPhone 5S jenama baharu atau Samsung jenama terkini. Tetapi, DS Rosmah mengeluarkan handphone jenis lama yang bukan smartphone pun dari beg tangannya!..

#Selama ini, beliau akan menerima baik sesiapa sahaja yang memerlukan kehadirannya, walaupun kadang-kadang majlis itu akan membawa impak negatif kepadanya, tetapi kerana menghormati jemputan penganjur, beliau menghadirkan diri juga. Itu adalah kesederhanaan dalam sikap dan cara membuat keputusan...

# Beliau hadir semalam dalam majlis Yayasan Pendidikan Cheras, malah kenyataan beliau hanya tidur lebih kurang 4 jam sehari membayangkan pengorbanan beliau kepada rakyat dan negara.
Beliau tidak kekok mendekatkan dirinya dalam majlis-majlis agama, majlis bersalawat ke atas Rasulullah SAW, majlis membaca yassin dan tidak lupa menunaikan umrah di Mekkah. Semua ini adalah kasihsayang Allah SWT kepada hambaNYA. Saya yakin Allah SWT akan melindunginya dan memberi hidayah-hidayah yang berterusan kepadanya...


Sumber :  http://www.kucinghappy.com/





3 comments:

Unknown said...

Betol tu...Pemimpin ni nmpk rilek tp hanya tuhan yg tahu komitmen yg diberikan kpd rakuat..Penat yarabi...

Unknown said...

dia pkai phone jenama VERTU..cuba google ..

Unknown said...

pernah bace tetang hp VERTU, mhal giler... Gentian karbon, kulit lembu Beluga Black, titanium dan kristal nilam adlh antara bahan yang digunakan untuk mnghsilkannya...

Post a Comment