Thursday 24 September 2015

Filled Under:

TERDESAK??? 'SORRY, AWAK TAK LAYAK JADI PA SAYA' -Jom Baca Luahan Hati Wanita Di-Reject Cuma Kerana Tidak mahu Berkongsi!!!


Saya ada perkara yang ingin dikongsikan. Tiada niat mahu mengaibkan diri ataupun orang lain. Tetapi boleh dijadikan sebagai pengajaran kepada yang lain terutamanya g0l0ngan wanita yang sedang mencari kerja.

Maghrib, jam 7.39 malam, saya menerima panggilan temuduga. Setiap kali ada panggilan temuduga, saya sangat teruja dan memberikan resp0n yang p0sitif........

Seorang lelaki muda berbangsa Cina, mencari Exclusive PA Cum Admin. Menurutnya, dia ada menerima resume saya tetapi tiada gambar disertakan........ .

Pelik, selalunya bila saya hantar resume dalam format pdf, mustahil tiada gambar. Saya kemudian menawar diri untuk menghantar resume sekali lagi dan meminta alamat e-melnya.

Saya sertakan salinan perbualan kami dan anda nilaikanlah sendiri.........




Saya mungkin lurus bendul dan tidak faham dengan niat dia kerana mungkin saya terlalu f0kus mencari kerja. Saya juga menyangkakan soalan-soalan yang diajukan itu adalah soalan temuduga untuk jawatan PA..............

Mujur ada rakan yang menasihatkan saya agar tidak terperangkap dan cuba mendapatkan maklumat individu ini. Malangnya, saya gagal mendapat sebarang maklumat mengenai dirinya sampai ke  sudah. Ekoran itu, saya terus menyekat n0mb0rnya............

Saya bukanlah terlalu terdesak untuk mencari pekerjaan. Saya harap anda tidak salah faham dengan perkongsian ini. - Pengadu

sumber http://www.hye.my/




0 comments:

Post a Comment