Thursday 13 April 2017

Filled Under:

Picit Jerawat Keluar Benda Putih. Korang Tahu Apa Benda Tu? Mesti Korang Takkan Picit Dah !!!

Rasa puas kalau benda putih ni keluar kan? Korang tahu tak apa sebenarnya benda putih ni? Kalau tahu mesti korang tak picit dah pasni....nak tahu bacalah....

Picit Jerawat Keluar Benda Putih. Korang Tahu Apa Benda Tu? Mesti Korang Takkan Picit Dah !!! - 
Picit Jerawat Keluar Benda Putih. Korang Tahu Apa Benda Tu? Mesti Korang Takkan Picit Dah !!! | Siapa yang suka picit jerawat pasti perasan ada benda putih yang akan keluar setiap kali jerawat dipicit.

Apa sebenarnya benda putih tu? Adakah selepas dikeluarkan jerawat akan cepat sembuh?
screen-shot-2016-10-07-at-11-02-03-am
Rembesan dari sebum : Jerawat
Benda putih tersebut adalah rembesan dari kalenjar sebum. Lemak yang dirembeskan dari kulit kebiasaanya bewarna putih dan rembesan berlebihan dari lemak akan menyebabkan pori – pori tersumbat lalu menjadi jerawat.
Cecair putih yang keluar daripada kulit kita adalah minyak berlebihan serta bakteria.  Ia terbentuk kerana kalejar sebum kulit anda merembeskan minyak secara berlebihan.
Ramai yang menyangka jerawat akan cepat pulih jika benda putih tersebut daripada jerawat tetapi ternyata jangkaan anda salah. Wajah manusia terdapat banyak pembuluh darah, dan jika cara picit dilakukan dengan teknik yang salah dia akan menyebabkan kuman mudah masuk, mudah terkena jangkitan sekali gus menyebabkan jerawat semakin teruk dan lebih teruk lagi meninggalkan kesan jerawat atau parut.
Sumber : THR GEGAR




0 comments:

Post a Comment