Saturday 15 April 2017

Filled Under:

Jangan TERKEJUT !!! Anda Boleh Tahu Sifat Seseorang Hanya Dengan Melihat Cara Mereka DUDUK !!!

Jangan TERKEJUT !!! Anda Boleh Tahu Sifat Seseorang Hanya Dengan Melihat Cara Mereka DUDUK !!! | Percaya atau tidak, bahasa badan menjelaskan sifat peribadi seseorang dan salah satu daripadanya ialah kedudukan kaki semasa duduk. Menurut ahli psikologi, cara kedudukan kaki anda semasa duduk menggambarkan niat dan karakter diri.
Posisi A
Orang yang sering duduk di posisi ini berpendapat cara untuk menyelesaikan masalah adalah dengan mengabaikannya. Mereka suka melibatkan orang lain dengan masalah mereka untuk melepaskan diri.
Merupakan orang yang mudah untuk berkomunikasi. Individu ini memiliki karakter yang menarik, kreatif, dan agak kebudakbudakkan. Pada masa yang sama mereka tidak berfikir sebelum bercakap.
Posisi B
Individu yang sering duduk di posisi ini merupakan seorang realisasi imaginasi. Mereka penuh dengan idea idea yang baik dan baru. Selain itu mereka juga sering dihargai di tempat kerja. Suka mengembara dan menjalinkan persahabatan. Mereka juga tidak suka membazir masa dengan perkara yang negatif.
Posisi C
Individu ini mementingkan keselesaan. Tidak berfikiran terburu buru dan kebiasaannya mereka akan berfikir panjang sehingga mengambil masa berhari hari sebelum membuat keputusan. Ini keranan mereka ingin semuanya sempurna dan berjalan dengan lancar.
Kehidupan mereka biasanya tidak teratur namun mereka tahu bagaimana untuk mengatur hidup mereka. Mempunyai masalah untuk memberi tumpuan kerana fikiran mereka sering mengembara.
Posisi D
Orang yang suka duduk dalam posisi ini tidak suka menjadi lewat. Ini kerana mereka adalah individu yang pintar, tidak suka kelam kabut. Mereka juga tidak suka bergaduh dengan orang lain dan mereka berasa tidak selesa untuk menunjukkan emosi secara umum.
Mereka tidak mempunyai masalah untuk meluahkan perasaan mereka dan pada masa yang sama mereka dianggap kurang ajar. Rumah dianggap tempat perlindungan kerana disitulah mereka berehat sepenuhnya. Individu ini juga tidak gemar menerima kritikan kerana ia dianggap sebagai serangan peribadi dan secara tidak langsung mereka akan mempertahankan diri.
Posisi E
Orang yang duduk di posisi ini tidak pernah tergesa-gesa dan mereka percaya bahawa segala-galanya akan datang pada masa yang tepat. Bersifat degil dan tidak pernah berputus asa sehingga mereka mencapai matlamat mereka. Mereka mementingkan penampilan luaran dan bersedia untuk melabur untuk kelihatan lebih baik kerana mereka kurang keyakinan diri.
Sumber:- Eberita




0 comments:

Post a Comment