Monday 17 April 2017

Filled Under:

Wahai Lelaki inilah Sebab Mengapa Dilarang Membuang Sperma Merata-rata.. Sebab NO 5 itu Memang Tak terpikir Benda mcm Itu Boleh Berlaku..



Wahai LELAKI..Sila Baca Dan Fahami Dengan Betul..!! Sebab Mengapa Kamu Dilarang Membuang Air Mani Merata-rata.. -

Teknologi perubatan selalu menaruh perhatian dalam menentukan, memonitoring dan meningkatkan kualiti air mani. Dan beberapa kajian mendapati fakta-fakta aneh yang terjadi pada air mani.
Dilaporkan oleh dari HealthMad, berikut beberapa fakta aneh Mengenai air mani:

1. Air mani dapat menyebabkan alergi

Walaupun jarang, tapi ada beberapa wanita yang alergi terhadap air mani. Secara perubatan keadaan ini disebut hipersensitiviti plasma mani manusia (seminal plasma hypersensitivity). Gejala yang ditimbulkan bergantung pada keadaan tubuh dan jumlah air mani yang masuk ke tubuh. Gejala seperti gatal, kemerahan, lepuh, bahkan kadang-kadang menyebabkan kesukaran bernafas.

2. Air mani dipercayai menjadi sumber tenaga yang berpotensi

Dari perspektif sosial budaya, air mani telah dikaitkan dengan sumber tenaga yang berpotensi dalam perubatan Cina dan teori Chi Kung. Menurut teori Chi Kung, tenaga dari tubuh dialihkan dan dipindahkan ke organ seksual selama ghairah seksual. Teori ini menunjukkan bahawa setelah mengeluarkan air mani, tenaga tertentu dari tubuh manusia juga sedang dikeluarkan. Hal ini menjelaskan mengapa orang merasa lemah selepas melepaskannya.

3. Mujarab dari penggunaan air mani

Dari wilayah Strickland-Bosavi, Papua New Guinea, suku Etoro berpendapat bahawa air mani memberikan kematangan seksual di antara kaum muda suku tersebut. Pada amalan masa lalu, kaum muda dari suku tersebut harus minum air mani ketua suku untuk mencapai kematangan seksual.

4. Rasa air mani bergantung kepada dari makanan yang dimakan lelaki

Rasa air mani berbeza-beza bergantung kepada makanan yang dimakan, kebersihan dan faktor luaran lain. Menurut Bodansky dalam bukunya yang berjudul To Bed or Not to Bed (2005), beberapa wanita menyukai rasa air mani tapi yang lain tidak demikian. Sebagai contoh, kafein dan daging merah membuat rasa air mani asam atau pahit.

5. Air mani sebagai ubat anti depresi wanita

Hal ini tidak terlalu mengejutkan, kerana air mani mengandungi beberapa hormon yang mengubah suasana hati, seperti testosteron, estrogen, hormon perangsang folikel, hormon luteinizing, prolaktin dan beberapa prostaglandin yang berbeza. Beberapa telah dikesan dalam darah wanita sejam setelah terkena air mani.

6. Air mani adalah nutrisi

Hasil kajian Johnson dan Everitt dalam bukunya Essential Reproduction (2000) mendedahkan bahawa air mani mengandungi kandungan nutrisi yang tinggi. Dalam ejakulasi khas (kira-kira satu sudu teh), air mani sudah mengandung 150 mg protein, 11 mg karbohidrat, 6 mg lemak, 3 mg kolesterol, 7 persen US AKG kalium, tembaga dan seng.

7. Air mani tidak akan pernah habis



Hal ini sangat wajar, kerana menurut para ahli lelaki hanya memerlukan masa sekurang-kurangnya 15 minit untuk menambah jumlah air
mani selepas ejakulasi.




0 comments:

Post a Comment