Thursday 13 April 2017

Filled Under:

(INFO PENTING) BALUT KAKI ANDA DENGAN KUBIS SELAMA 1 JAM DAN INI AKAN BERLAKU..RUPANYA RAMAI TAK TAHU

Balut kaki anda dengan kubis selama 1 jam dan ini akan berlaku..Rupanya Ramai Tak Tahu !!
*Sila Like & Share...

Kubis dikenali dengan lebih daripada kesan-kesan sampingan yang berbunyi lucu yang datang tidak lama lagi selepas penggunaannya. Di sini, di HHL, kami suka kubis untuk kalori yang rendah dan faedah pemakanan yang tinggi. Ia penuh dengan vitamin C, K, dan kalium! Kami juga telah DISAYANGI ia melawan kanser dan kuasa-kuasa besar anti-radang (dan ia adalah kelazatan yang menjadikan ia oh-begitu-mudah untuk makan). Sekarang kita telah mendapat lebih kepada suka! Adakah anda pernah mendengar tentang kompres kubis?

Manfaat kubis




Berkat Ireland lama

berbunyi, "Semoga daun kubis senantiasa bebas daripada cacing."

Kubis telah digunakan untuk merawat kulit bengkak dan lebam selama berabad-abad. Ia penuh dengan fitonutrien, vitamin, antosianin dan glutamin yang mengandungi ciri-ciri anti-radang yang baik untuk anti-kanser DAN sakit anti-bersama! Ia telah digunakan untuk merawat arthritis dan kecederaan sukan. Bukti-bukti yang telah anekdot, tetapi ramai penghidap artritis mengurangkan pengambilan ubat-ubatan mereka dengan menambah daun kubis untuk rawatan mereka. Bagaimanakah mereka menggunakan kubis? Sebagai balut!

kubis Compress

Apa yang Anda Perlu:

Kubis (organik, baik merah)
Kain kasa atau pembalut
Aluminium foil
Oven
pin rolling / botol wine / tukul daging
arahan:

Kubis: Kupas jauh yang daun luar dan basuh dengan teliti.



Keringkan daun dengan teliti dan memotong batang keras.
Meletakkan daun kubis di kaunter, dan dengan pin rolling meremukkan daun untuk melepaskan jus dalam.
Balut kubis dalam foil dan tempat di dalam ketuhar selama beberapa minit untuk memanaskan diri, tetapi tidak menjadikan mereka panas.
Letakkan kubis terus di atas kawasan yang terjejas.
Menutup kebenaran dengan pembalut atau kain kasa dan meningkatkan kawasan itu.
Pastikan kubis memampatkan selama sehingga satu jam. Ulangi 2-3 kali sehari dan menukarkan daun kubis setiap kali. Anda perlu mula merasai manfaat melalui pada hari berikutnya.
Pilihan: Untuk membuat memampatkan sejuk, sejukkan kubis sebelum anda memulakan proses dan buang # 5.
Sebab kita mahu menggunakan kubis merah ialah ia mengandungi antosianin (bahan kimia yang memberikan kubis merah warnanya) dan antosianin diketahui boleh mengurangkan sakit sendi dan keradangan. Kedua-dua kubis merah dan hijau dikaji untuk hartanah kesihatan yang lain dan kesan penyembuhan jus kubis pada ulser.

Amaran: Kubis alahan jarang berlaku, tetapi bengkak atau gatal-gatal di mana kubis diletakkan bermakna ia perlu dikeluarkan dengan serta-merta. Dapatkan nasihat doktor jika kerengsaan berterusan atau menjadi lebih teruk.




0 comments:

Post a Comment